keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 438/12.09.2014 privind aprobarea cererii de finanţare şi a cheltuielilor aferente proiectului "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 350 euro/lună"

12.09.2014

Hotararea Consiliului Local 438/12.09.2014
privind aprobarea cererii de finanţare şi a cheltuielilor aferente proiectului "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 350 euro/lună"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 23994 / 10.09.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU
Având în vedere avizul Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru proiectele ce solicită finanţare în cadrul Axei prioritare 1 a Programului Operaţional Regional 2007-2013, Domeniul major de intervenţie 1.2 " Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Având în vedere Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale cu completările şi modificările ulterioare;
Având în vedere art.42 şi art.43 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice cu completările şi modificările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) şi alin. (4) lit. d) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă cererea de finanţare, prezentată în Anexa nr.1, necesară realizarii proiectului "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 350 euro/lună", având un buget total de 1.546.863,43 lei.

Art. 2: Se aprobă cofinanţarea proiectului cu suma de 578.533,61 lei, reprezentând cota de 40% din cheltuielile eligibile şi finanţarea tuturor costurilor neeligibile inclusiv cele suplimentare, conform Anexei nr.2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Se mandatează Viceprimarul Municipiului Timişoara, domnul DIACONU DAN AUREL, să semneze contractul de finanţare a proiectului " Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 350 euro/lună".

Art. 4: Se aprobă asigurarea resurselor financiare necesare implementării optime a proiectului, în condiţiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din fonduri europene.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciul Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
C-TIN ŞTEFAN SANDU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: hcl_438_anexa01.pdf

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 0 din 33

PROGRAMUL OPERAŢIONAL REGIONAL 2007-2013 Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere” Domeniul major de intervenţie 1.2 – Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinte”

FORMULARUL CERERII DE FINANŢARE

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 0 din 33

Cuprins

0.  INFORMAŢII PRIVIND TIPUL ASISTENŢEI FINANCIARE NERAMBURSABILE SOLICITATE .................. 1  1.  INFORMAŢII PRIVIND SOLICITANTUL ........................................................................... 1 

1.1.  Solicitantul ................................................................................................. 1  1.2.  Reprezentantul legal al Solicitantului ................................................................. 2  1.3.  Persoana de contact ...................................................................................... 2  1.4.  Persoana responsabilă cu operaţiunile financiare ................................................... 2  1.5.  Banca/Trezoreria ......................................................................................... 2  1.6.  Sprijin primit în prezent sau anterior din fonduri publice şi/sau împrumuturi din partea instituţiilor financiare internaţionale (IFI) ..................................................................... 2 

2.  CEREREA DE FINANŢARE ........................................................................................ 3  2.1.  Resursele materiale implicate în realizarea proiectului ............................................ 3  2.2.  Managementul cererii de finanţare .................................................................... 4  2.3.  Proiectele din cadrul cererii de finanţare ........................................................... 12 

3.  DESCRIEREA PROIECTELOR ŞI A ACTIVITĂŢILOR DIN CEREREA DE FINANŢARE ......................... 12  3.1.  Localizarea proiectelor ................................................................................. 12  3.2.  Descrierea proiectelor .................................................................................. 13 

3.2.1.  Obiectivele cererii de finanţare ................................................................. 13 

3.2.2  Contextul proiectelor ................................................................................ 14 

3.2.3  Potenţialii beneficiari ai proiectelor ............................................................... 18 

3.3.  Calendarul activităţilor cererii de finantare ......................................................... 19  3.4.  Durata de implementare a activitatilor prevazute in cererea de finantare .................... 22  3.5.  Indicatori .................................................................................................. 22  3.6.  Sustenabilitatea investitiilor ........................................................................... 23  3.7.  Informare şi publicitate ................................................................................. 23  3.8.  ACHIZIŢIILE PUBLICE ..................................................................................... 24 

4.  FINANŢAREA PROIECTELOR .................................................................................... 28  4.1.  Bugetul CERERII DE FINANŢARE ........................................................................ 28  4.2.  SURSE DE FINANŢARE .................................................................................... 31 

5.  CERTIFICAREA CERERII DE FINANŢARE ....................................................................... 31 

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 1 din 33

ÎNREGISTRAREA CERERII DE FINANŢARE

Organismul intermediar pentru POR – Agenţia pentru Dezvoltare Regională __________________

Nr: Înregistrată de:

Cod SMIS: Semnătura

Data

TITLUL: Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocului de locuinte strada Prezan din Municipiul Timisoara, pentru familii cu un venit mediu sub 350 Euro/ luna

0. INFORMAŢII PRIVIND TIPUL ASISTENŢEI FINANCIARE NERAMBURSABILE SOLICITATE

Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)

1. INFORMAŢII PRIVIND SOLICITANTUL

1.1. Solicitantul

Denumirea solicitantului MUNICIPIUL TIMISOARA

Codul de înregistrare fiscală RO 14756536

Codul unic de înregistrare

Adresa sediului solicitantului Bulevardul C.D. Loga, numarul 1, cod postal 300081, Timisoara, judetul Timis

Email [email protected]

Tipul solicitantului unitate administrativ-teritorială (autoritate a administraţiei publice locale) municipiu reşedinţă de judeţ

unitate administrativ-teritorială (autoritate a administraţiei publice locale) sector al municipiului Bucureşti

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 2 din 33

1.2. Reprezentantul legal al Solicitantului

Numele Diaconu A. Dan-Aurel

Funcţia VICEPRIMAR

Numărul de telefon 0256408300

Numărul de fax 0256490635

Email [email protected]

1.3. Persoana de contact

Numele Georgiu H. Ana

Funcţia CONSILIER

Numărul de telefon 0256408385

Numărul de fax 0256408322

Email [email protected]

1.4. Persoana responsabilă cu operaţiunile financiare

Numele Haracicu M. Smaranda

Funcţia DIRECTOR Directia Economica

Numărul de telefon 0256408468

Numărul de fax 0256293606

Email [email protected]

1.5. Banca/Trezoreria

Denumirea băncii (sucursalei)

TREZORERIA TIMISOARA

Adresa băncii Strada Gheorghe Lazar, numarul 9B, cod postal 300081, Timisoara, judetul Timis

Codul IBAN RO89TREZ62124510220XXXXX

1.6. Sprijin primit în prezent sau anterior din fonduri publice şi/sau împrumuturi din partea instituţiilor financiare internaţionale (IFI)

1.6.1 Aţi mai solicitat sprijin financiar din fonduri publice sau împrumuturi din partea IFI, pentru vreunul din proiectele (fie în întregime, fie parţial, respectiv pentru o parte din activităţile cuprinse în proiect) ce constituie obiectul prezentei Cereri de finanţare?

Da

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 3 din 33

Nu

Daca da, vă rugăm să specificaţi următoarele informaţii

Denumirea programului, titlul şi numărul de înregistrare a solicitării de finanţare / proiectului

NA

Valoarea proiectului / finanţării solicitate (lei)

NA

Sursa de finanţare NA

Stadiul la data depunerii Cererii de finanţare Activităţi finanţate

NA

1.6.2 Vreunul din proiectele (integral sau parţial, respectiv activităţi/investiţii din proiect) ce constituie obiectul prezentei Cereri de finanţare a mai beneficiat deja de sprijin financiar din fonduri publice sau împrumuturi din partea IFI?

Da

Nu

Daca da, vă rugăm să prezentaţi detalii referitoare la programul de finanţare, organizaţia finanţatoare / autoritatea contractantă, activităţile finanţare (respectiv acele activităţi care se regăsesc şi în proiectul ce face obiectul prezentei Cereri de finanţare), valoarea finanţării.

2. CEREREA DE FINANŢARE

Prin prezenta Cerere de finanţare se solicită co-finanţarea proiectelor propuse mai jos, în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013 – Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, 1.2. „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe”.

Ratele de co-finanţare ale autorităţii publice locale şi asociaţiilor de proprietari vor fi: 30% contribuţia autorităţii publice locale şi 10% contribuţia fecăreia din asociaţiile de

proprietari, în condiţiile în care mai mult de 50% dintre familiile - proprietari din fiecare bloc au un venit mediu net lunar pe membru de familie sub 150 Euro;

20% contribuţia autorităţii publice locale şi 20% contribuţia fecăreia din asociaţiile de proprietari, în condiţiile în care mai mult de 50% dintre familiile - proprietari din fiecare bloc au un venit mediu net lunar pe membru de familie sub 350 Euro;

10% contribuţia autorităţii publice locale şi 30% contribuţia fecăreia din asociaţiile de proprietari, în condiţiile în care mai mult de 50% dintre familiile - proprietari din fiecare bloc au un venit mediu net lunar pe membru de familie sub 500 Euro.

2.1. Resursele materiale implicate în realizarea proiectului

Resursele materiale necesare pentru desfasurarea activitatilor din cadrul acestui proiect vor fi cele de care dispune Administratia Locala a municipiului Timisoara. Deoarece membrii echipei de proiect din partea UAT Timisoara fac parte din mai multe departamente din cadrul administratiei, resursele materiale din cadrul acestor departamente vor fi puse la dispozitie pentru desfasurarea activitatilor proiectului. Imobilul ce va fi folosit pentru desfasurarea activitatii echipei de implementare a proiectului este sediul principal al beneficiarului:

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 4 din 33

strada C.D. Loga, nr.1, Municipiul Timisoara, Judetul Timis. In cadrul acestei cladiri membrii echipei de proiect dispun de propriile birouri, dotate cu mobilierul si aparatura necesara. Spatii de birouri: Specialistii implicati au la dispozitie propriile birouri cu statii de lucru. Pentru implementare se vor utiliza, de asemenea, consumabilele si resursele existente (telefonie, internet, fax, produse de papetarie). Echipamente:

• 1 server • 8 PC legate in retea • 1 conexiune internet prin fibra optica • 2 copiatoare • 1 ploter • 2 scanner-e • 2 imprimante

2.2. Managementul cererii de finanţare

Data fiind materia specifica proiectelor cu finantare nerambursabila, a chestiunilor tehnice ce tin de implementarea unui proiect avand lucrari de interventii, pentru derularea cu succes a proiectului, la nivelul Primariei Municipiului Timisoara s-a decis contractarea de servicii specializate. Pentru elaborarea cererii de finantare s-a decis contractarea serviciului catre o firma de consultanta, iar pentru realizarea serviciilor de proiectare – e.g. aferente Expertizei tehnice a blocurilor vizate, Auditului Energetic, Documentatiei de Avizare a Lucrarilor de Interventie (DALI), respectiv Proiectului Tehnic si Detaliilor de Executie (PT+DE) - s-a decis contractarea serviciului catre o firma de proiectare. Activitati realizate inainte de semnarea Contractului de finantare Activitatea nr.1. Realizarea dosarului de finantare 1.1 Achizitia serviciilor de elaborare a dosarului de finantare Scopul acestei subactivitati a fost contractarea serviciului de elaborare a dosarului de finantare; Strategia folosita a constat in pregatirea documentatiei specifice derularii procesului de achizitii, finalizata cu incheierea contractelor de servicii. Rezultatul acestei activitati a constat in semnarea contractelor de servicii:

- . Contract nr. 14/24.01.2013 pentru serviciile de Consultanta intocmire Cerere de finantare, incheiat cu SC SIAB Development SRL, din localitatea Cluj-Napoca;

Locatia: aceasta activitate s-a desfasurat in cadrul Primariei Municipiului Timisoara. Resurse utilizate: pentru desfasurarea acestei activitati au fost utilizate resurse umane – personalul de specialitate din cadrul UAT Timisoara – respectiv resurse materiale (sediul si dotarile din cadrul UAT Timisoara); Durata: 7 luni. 1.2 Elaborarea dosarului de finantare Scopul acestei subactivitati a vizat elaborarea dosarului de finantare; Strategia folosita a constat in monitorizarea procesului de elaborare a dosarului, coroborata cu un contact permanent cu echipele firmelor contractate; Rezultatul acestei activitati a constat intr-un dosar de finantare elaborat; Locatia: aceasta activitate s-a desfasurat atat in cadrul Primariei Municipiului Timisoara, cat si la sediile SC SIAB Development SRL. Resurse utilizate: pentru desfasurarea acestei activitati au fost utilizate resurse umane – personalul

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 5 din 33

de specialitate din cadrul UAT Timisoara, SC SIAB Development SRL, respectiv resurse materiale (sediul si dotarile din cadrul UAT Timisoara, SC SIAB Development SRL); Durata: 4 luni Activitati realizate dupa semnarea contractului de finantare Activitatea 1. Managementul de proiect 1.1 Constituirea echipei de proiect, identificarea mecanismelor de lucru Scopul acestei activitati este reprezentat de identificarea personalului ce va fi implicat in implementarea proiectului – din cadrul firmelor ce vor face obiectul contractelor de servicii consultanta - identificarea mecanismelor de lucru, trasarea sarcinilor si responsabilitatilor in cadrul echipei. Strategia folosita: Proiectul va fi coordonat de un Manager de Proiect desemnat de Primăria Municipiului Timisoara. Managerul de proiect este responsabil cu buna implementare a acestui proiect, urmărirea proceselor şi etapelor principale, susţinerea relaţiilor contractuale cu părţile implicate şi avizarea rapoartelor tehnice şi cererilor de prefinantare si rambursare. Echipa de implementare a proiectului va fi constituită din: • 1 Manager de proiect • 1 Responsabil tehnic • 1 Responsabil financiar • 1 Responsabil achiziţii • 1 Asistent proiect • 1 Responsabil arhivare - secretariat • Consultant specializat – implementare proiect

- 1 Expert AT Raportari - 1 Expert AT Rambursari

• Consultant specializat - Asistenta tehnica – servicii de supraveghere a santierului - 1 Expert – Asistenta tehnica – servicii de supraveghere a santierului

1.1. Structura echipei de management, desemnată de către Primăria Timisoara în vederea gestionării proiectului va avea următoarele atribu�ii: 1.1.1 Manager de proiect – principalele atribuţii/responsabilităţi: • supravegherea desfăşurării zilnice a proiectului şi gestionarea echipei proiectului; • gestionarea organizării şi participarea la şedinţele/evenimentele din cadrul proiectului; • asigurarea unui circuit informaţional adecvat, discuţii şi feedback dintre diferiţi actori; • întocmirea planurilor detaliate de lucru şi de monitorizare a respectării implementării acestora; • asigurarea respectării termenelor stabilite; • verificarea şi aprobarea rapoartelor de progres.

1.1.2. Responsabil tehnic – principalele atribuţii/responsabilităţi • participarea la pregătirea documentaţiei de achiziţie publică şi la elaborarea contractelor; • verificarea asigurării calităţii prevăzute în documentaţia tehnică şi în contract; • participarea la recepţia calitativă a lucrărilor, pe categorii de lucrări; • patriciparea la verificarea în fazele determinante şi la întocmirea proceselor verbale.

1.1.3. Responsabil financiar – principalele atribuţii/responsabilităţi: • coordonarea activităţilor necesare pentru buna desfăşurare a activităţii de contabilitate a

proiectului; • completarea şi predarea documentelor financiare legate de proiect; • participarea la implementarea subactivităţilor de achiziţii publice; • relaţionarea cu banca şi trezoreria şi efectuarea plăţilor contractate; • realizarea de rapoarte financiare/ situaţii cerute; • urmărirea bugetului proiectului pe perioada de implementare.

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 6 din 33

1.1.4. Responsabil achiziţii publice – principalele atribuţii/responsabilităţi: • realizarea documentaţiei de achiziţie publică de servicii şi lucrări; • participarea la pregătirea procedurilor de achizitii pentru desemnarea executanţilor lucrărilor

de construcţii; • acordarea de asistenţă pentru echipa tehnică la elaborarea contractului de execuţie cu

constructorul; • acordarea de asistenţă pentru responsabilul pentru probleme tehnice la verificarea asigurării

calităţii prevazute în documentaţia tehnică şi în contract; • participarea la recepţia lucrărilor şi întocmirea actelor de recepţie; • colaborarea cu membrii echipei de implementare în realizarea rapoartelor tehnice si financiare. 1.1.5.Asistent de proiect – principalele atribuţii/responsabilităţi: • asistenţă la contractare cu Autoritatea de Management; • coordonarea echipei de proiect propusa de consultant; • managementul riscurilor la nivel de proiect, astfel încât, în eventualitatea materializării

acestora să se pună în lucru planurile de acţiune stabilite; • sprijin in mentinerea unei legaturi permanente intre echipa de proiect UAT Timisoara si

consultant cu ADR Vest, respectiv Autoritatea de Management POR; • managementul publicitatii proiectului; • sprijin la transferul de informatii intre parti; • gestionarea şedinţelor/evenimentelor din cadrul proiectului, din partea echipei consultantului; • asistenta in monitorizarea proiectului/management; • asistenta juridica; • asistenţă acordată Primăriei pentru solicitările Autorităţilor de Management legate de derularea

proiectului; • orice alt tip de asistenţă acordată Primăriei pentru implementarea cu succes a proiectului. 1.1.6.Responsabil arhivare - secretariat – principalele atribuţii/responsabilităţi:

• Îndosariază şi arhivează toate documentele şi materialele, conform procedurii specifice; • Asigură înregistrarea în registrul de intrare-ieşire a întregii corespondenţe privind

Proiectul, pe toată durata de implementare a acestuia; • Convoacă membrii, la solicitarea Managerului de Proiect, şi redactează minuta şedinţelor

interne; • Asigură logistica desfăşurării întâlnirilor/şedinţelor de analiza din cadrul proiectului,

transmiterea Agendei, invitaţiilor, pregătirea/printarea materialelor; • La solicitarea Managerului de Proiect, realizează orice alte activităţi specifice de

secretariat, redactare sau traduceri; • Răspunde pentru îndeplinirea corespunzătoare, întocmai şi la timp, a sarcinilor specifice.

Fişele de post individuale pentru fiecare membru al echipei de implementare a proiectului sunt prezentate în anexa cererii de finaţare. Consultanţa specializată nu va înlocui responsabilitatea Primăriei Municipiului Timisoara de gestiune a proiectului tratat în prezenta cerere de finanţare, ca unic responsabil pentru buna implementare a acestuia, privit ca proiect de dezvoltare a comunităţii locale din Timisoara. 1.2. Pentru alegerea consultantului se urmăreşte acoperirea a cel putin 3 elemente fundamentale: • experienţa în consultanţa de management (pentru implementarea cu succes a tuturor

activităţilor în corelare cu timpul, finanţarea, şi procedurile impuse prin contractul de finanţare)

• expertiza economică şi juridică (pentru realizarea managementului financiar al proiectului şi corelarea bugetului Primăriei, posibilelor surse împrumutate prefinanţării, cererilor de plată etc, precum şi asistenţa, analiza şi răspunsul la eventualele contestaţii etc),

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 7 din 33

• expertiza tehnică (monitorizarea implementării tehnice a proiectului, respectarea soluţiilor propuse în proiectul tehnic etc)

Structura echipei de management, desemnată de către consultant în vederea gestionării proiectului va avea următoarele atribu�ii: 1.2.1. Expert Asistenta Tehnica Raportari – principalele atribuţii/responsabilităţi: • realizarea Rapoartelor de progres trimestriale; • asistenta/realizarea de adrese, notificari, solicitari catre ADR Vest, AM POR sau terti; • asistenta la realizarea dosarului cererilor de prefinantare si rambursare; • intocmirea de analize, situatii in acord cu solicitarile Managerului de proiect; • asigurarea unui circuit informaţional adecvat; • asistenta in planificarea si realizarea activitatilor din cadrul proiectului, in acord cu atributiile

desemnate; • suport in asigurarea managementul publicitatii proiectului; • desfasurarea activitatii de secretariat, pentru echipa de proiect; 1.2.2. Expert Asistenta tehnica Rambursari – principalele atribuţii/responsabilităţi: • întocmirea fluxului de numerar al proiectului (cash flow); • intocmirea cererilor de prefinantare; • intocmirea cererilor de rambursare; • asistenta/ intocmire rapoarte de analiza pentru determinarea încadrarii proiectului în limitele

stabilite prin buget; • urmarirea incadrarii in buget a cheltuielilor din proiect, in raport cu luniile bugetare si in acord

cu calendarul activitatilor; 1.3. Consultant specializat - Asistenta tehnica – servicii de supraveghere a santierului Desemnarea firmei de consultanta abilitata sa furnizeze Expertul/ii – Asistenta tehnica - servicii de supraveghere a santierului – se va face in urma unui proces de achizite publica. Expertul/ ii vor fi insarcinat cu asigurarea serviciilor de consultanţă de specialitate pe durata implementării proiectului. Serviciile de consultanţă vor fi solicitate numai pentru activităţile şi ariile de expertiză pentru care solicitantul nu dispune de resurse proprii.

1.3.1 Expert AT – servicii de supraveghere a santierului - principalele atribuţii/responsabilităţi; • clarificarea anumitor soluţii date de proiectant; • punerea în practică şi urmărirea modificărilor proiectului survenite pe parcurs din diferite

motive obiective, etc. • asistenta acordata beneficiarului in activitatile de supervizare şi monitorizare asigurate de către

beneficiar prin intermediul diriginţilor de şantier proprii; Fişele de post individuale pentru fiecare membru al echipei de implementare a proiectului sunt prezentate în anexa cererii de finaţare. Rezultatul acestei activitati este reprezentat de atribuirea de sarcini si responsabilitati in cadrul echipei. Locatia acestei activitati se va regasi la sediul UAT Timisoara, respectiv firma de consultanta contractata. Responsabilul din cadrul acestei activitati este Managerul de proiect, sustinut de echipa de implementare; Resursele utilizate pentru desfasurarea acestei activitati sunt urmatoarele: resurse umane (echipa de implementare), respectiv resurse materiale (sediul si echipamentele aflate in dotarea UAT Timisoara si a firmei). Durata acestei activitati este de 10 zile, din prima luna de implementare. 1.2. Monitorizarea, Evaluarea, Raportare Scopul acestei subactivitati este de a realiza monitorizarea si evaluarea stadiului implementarii

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 8 din 33

proiectului de catre echipa de implementare. Strategia urmata consta in monitorizarea activitatilor desfasurate in cadrul proiectului, evaluarea rezultatelor obtinute comparativ cu cele preconizate in cererea de finantare, respectiv raportarea lor catre Organismul Intermediar ADR Vest. Echipa de management a proiectului va prelua responsabilitatea activităţilor de monitorizare şi evaluare a modului de implementare a proiectului. Această activitate va presupune organizarea de şedinţe de lucru periodice, pe toată durata proiectului, pentru a se analiza şi verifica rezultatele etapei în curs. Aceste şedinţe de lucru vor urmări gradul de îndeplinire a obiectivelor şi rezultatelor proiectului prin analiza implementării fiecărei activităţi, a gradului de respectare a graficului de activităţi. În cazul apariţiei unor riscuri care pot periclita îndeplinirea fazei în curs sau a celor următoare, se vor defini măsuri pentru diminuarea acestor riscuri. Se va institui o procedura de management a riscurilor la nivel de proiect. În cazul în care se vor constata abateri de la planul iniţial, se vor evalua cauzele acesteia şi se vor stabili măsuri pentru reîncadrarea în plan. Activitatea de evaluare şi monitorizare va acoperi întreaga durată de implementare a proiectului şi se va realiza pe bază de: • procese verbale de recepţie a lucrărilor • minute a sedintelor evidentiind actiunile de intreprins si responsabilii • rapoarte financiar-contabile • rapoarte periodice de monitorizare, sintetizând concluziile şi recomandările formulate în cadrul

şedinţelor de lucru (cel puţin 3 rapoarte – la iniţierea proiectului; intermediar; la finalizarea proiectului)

• time-sheet-uri lunare intocmite de echipa de implementare O atenţie deosebită va fi acordată monitorizării şi supervizării lucrărilor de construcţie. Această activitate se referă la asigurarea serviciilor de consultanţă de specialitate pe durata implementării proiectului. Serviciile de consultanţă vor fi solicitate numai pentru activităţile şi ariile de expertiză pentru care solicitantul nu dispune de resurse proprii. Activitatea de asistenţă tehnică de specialitate se referă la clarificarea anumitor soluţii date de proiectant, punerea în practică şi urmărirea modificărilor proiectului survenite pe parcurs din diferite motive obiective, etc. Supervizarea şi monitorizarea vor fi asigurate de către beneficiar prin intermediul diriginţilor de şantier proprii, asistat fiind de către consultant. Pentru asigurarea resurselor financiare in cadrul proiectului, se vor depune Cereri de prefinantare. Aspectele tehnice se vor raporta OI prin intermediul raportelor de progres, urmand a fi transmise in acord cu de prevederile contractuale. Pentru asigurarea unui cash flow coerent in cadrul proiectului, se vor transmite OI cereri de rambursare in acord cu graficul de transmitere CR. Responsabilitatea pentru activitatea de monitorizare si evaluare, respectiv raportare, revine Managerului de proiect, respectiv Asistentului de proiect, Expertului tehnic, respectiv expertului financiar, echipei de implementare; Rezultatul acestei activitati se va materializa intr-o implementare corecta a proiectului, in acord cu indicatorii asumati. Locatia acestei activitati se va regasi in cadrul UAT Timisoara, respectiv sediul consultantului. Resurse utilizate pentru desfasurarea acestei activitati vor fi de tipul resurselor umane si resurselor materiale. Durata acestei activitati se intinde pe 12 luni, respectiv intreaga perioada de implementare a proiectului. Activitatea 2. Achizitiile in cadrul proiectului Scopul acestei activitati vizeaza incheierea contractelor de lucrari de interventie pentru obiectivele vizate, respectiv contractarea serviciilor de publicitate, consultanta si asistenta tehnica – servicii de supraveghere a santierului. Strategia folosita consta in elaborarea unei documentatii de achizitii publice care sa respunda perfect nevoilor identificate. Intregul proces de achizitie se va realiza in conformitate cu prevederile „OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii”, actualizata la zi, si normele legale incidente. Pentru

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 9 din 33

lucrarile de interventie, operatorii economici vor trebui sa detina certificat de Sistem de Management al calitatii si sa respecte prevederile Legii 10/1995 privind calitatea in constructii. Se vor utiliza criterii care ce reflecta avantaje de natura economica in vederea obtinerii raportului optim intre calitate si pret. Evaluarea ofertelor transmise de operatorii economici se va realiza in cadrul echipei de proiect condusa de Responsabilul achizitii publice, alegerea ofertei castigatoare realizandu-se in baza criteriilor mentionate. Se va proceda la indosarierea si arhivarea tuturor documentelor care deriva din procedura de achizitie. Responsabilitatea pentru activitatea de fata ii revine Managerului de proiect, respectiv responsabilului Achizitii publice, responsabilului financiar, echipei de implementare. Rezultatul acestei activitati se va materializa in semnarea de contracte de lucrari, respectiv servicii pentru obiectivele proiectului. Locatia acestei activitati se va regasi in cadrul UAT Timisoara. Resursele utilizate sunt urmatoarele: resurse umane (echipa de implementare a proiectului) si resurse materiale (echipamentele folosite in cadrul UAT). Durata acestei activitati va fi de 7 luni. Activitatea 3. Lucrari de interventie la obiectivele vizate in proiect Contractarea executării lucrărilor de intervenţie se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice. Executanţii lucrărilor de intervenţie au obligaţia de a respecta prevederile autorizaţiei de construire, proiectul tehnic şi detaliile de execuţie, precum şi de a asigura nivelurile de performanţă prevăzute de legislaţia privind calitatea în construcţii, precum şi calitatea estetică, arhitecturală şi ambientală a clădirilor, în scopul protejării securităţii şi sănătăţii persoanelor, siguranţei utilizării spaţiului public şi calităţii mediului natural şi construit. Materialele şi sistemele izolante utilizate de contractorul executării lucrărilor de intervenţie trebuie să fie însoţite de declaraţiile de conformitate ale producătorilor, prin care să se ateste conformitatea cu specificaţiile tehnice recunoscute în condiţiile legii. 3.1 Executia lucrarilor de interventie la obiectivele vizate in proiect Scopul: Reabilitarea termica a blocurilor vizate prin proiect Strategia urmareste derularea lucrarilor de executie la standardele legale si cele impuse de proiect. Aceasta activitate are un rol foarte important in cadrul proiectului reprezentand punctul central al proiectului. Lucrarile de interventie se vor realiza la obiectivele:

Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, BL. 54)

Activitatile derulate se vor constitui, astfel: 3.1.1 Organizarea de santier Organizarea de santier pentru lucrarile de interventie se va amplasa pe un teren pus la dispozitie de catre beneficiar, asa incat constructorul sa se racordeze la utilitati, cale de acces provizorie sau existenta. Împreună cu organele locale se vor stabili în primul rând locurile de depozitare a materialelor şi a barăcilor de şantier. Se va realiza un sigur punct de organizare aflat la distanţă convenabilă de limitele lucrării. Obiectivele organizarii de santier sunt :

- Montarea unei baraci metalice pentru birouri - spatiu pentru muncitori (masa, odihna - 1 buc. tip container, existenta in dotarea executantului) - Alimentarea cu apa potabila (de la sursa existenta) - Alimentarea cu energie electrica pentru iluminat si forta, contorizata; - Montarea de WC - ECU - 1 buc (existent in dotarea executantului)

Organizarea incintei presupune asigurarelor urmatoarelor : - alei pietonale balastate pentru acces la baracamente – existente avand in vedere

amplasamentul in spatiul urban, in zona blocului de locuinte ;

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 10 din 33

- amenajarea spatiului pentru depozitare temporara a materialelor lucrarii - amenajarea zonei pentru utilaje retrase la terminarea programului; - amenajarea zonei/depozit pentru scule/echipamente de lucru; - amenajarea zonei pentru depozitarea diferentiata a deseurilor de materiale, folosite in

santier, transportate in organizare (containere inscriptionate existente in dotarea executantului);

- semnalizare corespunzatoare, acces incinta ; - afisarea de panouri avertizoare pe linie de PM si PSI; - asigurarea acordarii primului ajutor in caz de accidente; - sursa de apa potabila sa intruneasca normele sanitare;

Ca urmare a executarii lucrarilor de reabilitare termica nu rezulta un necesar de utilitati, sau o modificare a celor existente; reabilitarea termica nu afecteaza retelele utilitare din zona. Asociatia de proprietari va asigura: • Necesarul de apa; • Necesarul de energie electica; Acestea vor fi asigurate pe intregul parcurs al derurarii lucrarilor de interventie, fiind suportat in intregime de acestia. Durata estimata: 1 saptamana 3.1.2 Dirigentie de santier Constructorul va trebui să ofere ajutor cu facilităţile, forţă de muncă, utilaje şi materiale pentru construcţie oricând sunt cerute de către Diriginte, având legătură directă sau indirectă cu lucrările.

- constructorul va avea relatii de colaborare fie stabilite prin contract, fie prin legislatia in vigoare; - constructorul are obligatia de a asigura accesul si toate facilitatile in santier, pentru efectuarea inspectiei; - constructorul va fi reprezentant de o persoana autorizata, desemnata de conducere, prin decizie.

Ţinând seama de duratele normale de execuţie, constructorul îşi va întocmi grafice de execuţie ţinând cont de fazele de execuţie în cadrul activităţii şi de condiţiile pentru realizarea fazei, specific lucrării. Lunar, contractorul executării lucrărilor de intervenţie prezintă Managerului de Proiect, până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă, situaţia lucrărilor executate şi situaţia de plată lunară, verificate şi avizate conform legislaţiei specifice în vigoare. Durata estimata: 6 luni 3.1.3 Executia lucrarilor cu investitia de baza Lucrarile de interventii propuse vor consta in : Izolarea termică a pereţilor exterior (exceptând pereţii de la rosturi), inclusive a parapeţiilor de la logii, balcoane şi a aticului, cu termosistem cu polistiren expandat ignifugat de faţadă cu grosimea de 10 cm, polistiren extrudat fa soclu. Cerinţe minime de calitate şi caracteristici ale materialelor folosite: Polistiren expandat ignifugat (EPS) - pentru camp curent faţada opaca: Efortul de compresiune a plăcilor la o deformaţie de 10% - CS (10) - min. 80 kPa Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe - TR - min. 120 kPa Polistiren extrudat ignifugat (XPS) -10 cm pentru soclu. Vată minerală bazaltică (MW): Rezistenţa la compresiune sau efortul la compresiune a plăcilor la o deformaţie de 10% - CS (1 O/Y) - min. 30 kPa Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe - TR - min. 10 kPa Spumă poliuretanică rigidă ignifugată (PUR):

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 11 din 33

Rezistenţa la compresiune sau efortul la compresiune a plăcilor ia o deformaţie de 10% - CS (10/Y) - min. 140 kPa Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe - TR - min. 200 kPa Operaţii de pregătire a suprafeţelor conform caiete/or de sarcini: Localizarea şi înlăturarea porţiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segregat sau cu alte degradări; înlăturarea tencuielilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. şi a placărilor ceramice; Rectificarea tencuielii şi a suprafeţelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; Efectuarea străpungerilor necesare instalaţiilor (hote, aer condiţionat, coşuri central termice); Încheierea lucrărilor de reparaţii sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre, uşi) precum şi a izolaţiei hidrofuge a terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice. Durata estimata: 6 luni 3.1.4 Receptia lucrarilor Recepţia lucrarilor constituie o componentă a sistemului calităţii în construcţii şi este actul prin care beneficiarul declară ca acceptă, preia lucrarea cu sau fără rezerve şi că aceasta poate fi dată în folosinţă. Prin actul de recepţie se certifică faptul că executantul şi-a îndeplinit obligaţiile în conformitate cu prevederile contractului şi ale documentaţiei de execuţie. Receptia lucrarilor trebuie intampinata de catre beneficiar printr-o conduita ferma aratandu-se in mod expres ca acesta are obligatia ca intr-un termen rezonabil potrivit naturii lucrarii si uzantelor in domeniu sa verifice lucrarea si sa o receptioneze in masura in care aceasta corespunde conditiilor stabilite prin contract. O consecinta importanta a receptiei este aceea ca determina antrenarea raspunderii antreprenorului pentru viciile constructiei. Comisiile de recepţie pentru construcţii se vor numi de către Managerul de proiect şi vor fi alcătuite din cel puţin 5 membri. Dintre aceştia, obligatoriu vor face parte şi un reprezentant al administraţiei publice locale, si specialişti în domeniu. Proiectantul va întocmi şi va prezenta în faţa comisiei de recepţie punctul său de vedere privind execuţia construcţiei. Recepţiile se vor organiza de către reprezentantii UAT Timisoara/echipa de implementare si reprezentantii asociatiei de proprietari. Durata estimata: pe parcursul lunii a 12-a Recepţia finală este convocată de UAT Timisoara în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de garanţie. Perioada de garanţie este cea prevăzută în contract. Responsabilul realizarii acestei activitati este responsabilul legal al executantului contractat. Lucrarile vor fi supervizate de Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, de membrii echipei de proiect, cu precadere responsabilul tehnic, coordonati de catre Managerul de proiect. Locatia unde se va implementa aceasta activitate este reprezentata de obiectiv, secundar sediul executantului, respectiv sediul UAT Timisoara. Resursele utilizate sunt urmatoarele: resurse umane (echipa de lucru, echipa de implementare) si resurse materiale (echipamentele folosite in cadrul firmei). 3.2 Monitorizarea derularii lucrarilor de interventie la obiectivele vizate in proiect Scopul: Reabilitarea termica a blocurilor vizate prin proiect; Strategia urmareste monitorizarea atenta a lucrarilor de interventie, in acord cu indicatorii tehnico- financiari asumati prin contractul de lucrari, precum si cu calendarul activitatilor. Aceasta activitate are un rol foarte important in cadrul proiectului reprezentand punctul central al proiectului. Responsabilul realizarii acestei activitati este Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, sprijinit de membrii echipei de proiect, cu precadere responsabilul tehnic, coordonati de catre Managerul de proiect. Locatia unde se va implementa aceasta activitate este sediul UAT Timisoara, respectiv pe teren, la obiectiv.

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 12 din 33

Resursele utilizate sunt urmatoarele: resurse umane (echipa de implementare) si resurse materiale (echipamentele folosite in cadrul firmei). Durata acestei activitati va fi de 6 luni. Activitatea 4. Publicitatea proiectului Scopul acestei activitati este reprezentat de asigurarea vizibilitatii proiectului si a finantatorului. Strategia acestei activitati este dezvoltata in cadrul sectiunii 3.7 Informare si publicitate. Responsabilul: Asistentul de proiect, sprijinit de echipa de implementare din cadrul firmei de consultanta contractate va fi responsabila pentru toate actiunile specifice de publicitate a proiectului, precum si de respectarea conditiilor de identitate vizuala, supervizati de Managerul de proiect. Rezultat: publicitate asigurata proiectului Locatia: sediul UAT Timisoara, respectiv sediul firmei de consultanta. Resurse utilizate: resurse umane si resurse materiale (sediul si dotarile). Durata: publicitatea va fi asigurata pe intreaga perioada de implementare a proiectului (12 luni). Activitatea 5. Auditul energetic la finalizarea lucrarilor Scopul acestei activitati vizeaza cuantificarea exacta a indicatorilor propusi in cadrul proiectului si eliberarea unui certificat de performanta energetica care sa reflecte noua situatie a imobilului. Strategia acestei activitati urmareste evaluarea finala a documentatiei de audit, si eliberarea unui certificat de performanta energetica pt incalzire, la terminarea lucrarilor. Responsabilul: firma care va fi contractata Rezultat: eliberarea unui certificat de performanta energetica pt incalzire, la terminarea lucrarilor, pentru fiecare din imobilele vizate de proiect; Locatia: sediul firmei care va fi contractata. Resurse utilizate: resurse umane si resurse materiale (sediul si dotarile). Durata: 2 luni de zile.

2.3. Proiectele din cadrul cererii de finanţare

Prezenta cerere de finanţare include următoarele proiecte individuale:

Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, BL. 54)

3. DESCRIEREA PROIECTELOR ŞI A ACTIVITĂŢILOR DIN CEREREA DE FINANŢARE

3.1. Localizarea proiectelor

Statul: ROMÂNIA

Regiunea de dezvoltare: Vest

Judeţul: Timis

Municipiul / sectorul: Municipiul Timisoara

Cartierul sau zona de intervenţie (după caz) NA

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 13 din 33

3.2. Descrierea proiectelor

3.2.1. Obiectivele cererii de finanţare Obiectivul strategic al Programului Operational Regional 2007 – 2013 (POR) constă în sprijinirea unei dezvoltări economice, sociale, durabile şi echilibrate teritorial, a tuturor regiunilor României, potrivit nevoilor şi resurselor specifice, cu accent pe sprijinirea dezvoltării durabile a polilor urbani de creştere, îmbunătăţirea mediului de afaceri şi a infrastructurii de bază, pentru a face din regiunile României, în special cele mai slab dezvoltate, locuri atractive pentru investiţii. Pentru atingerea obiectivului general al dezvoltării regionale se vizeaza atingerea următoarelor obiective specifice (sunt mentionate doar cele cu relevanta pt cazul de fata): • Creşterea rolului economic şi social al centrelor urbane, printr-o abordare policentrică, pentru

a stimula o dezvoltare mai echilibrată a Regiunilor; • Îmbunătăţirea accesibilităţii în regiuni şi în special a acesibilităţii centrelor urbane şi a

legăturilor lor cu ariile înconjurătoare; • Creşterea calităţii infrastructurii sociale a regiunilor.

Obiectivele axei prioritare 1 “Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - poli urbani de crestere” concorda cu politicile comunitare privind creşterea economică şi crearea de noi locuri de muncă promovate de Uniunea Europeană prin Noile Orientări ale Politicii de Coeziune 2007-2013 si vizează crearea premiselor necesare pentru creşterea calităţii vieţii şi crearea de noi locuri de muncă, prin reabilitarea infrastructurii urbane, îmbunătăţirea serviciilor urbane, inclusiv a serviciilor sociale, precum şi prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor şi a antreprenoriatului. Urmarind o dezvoltare teritorială echilibrată şi pentru a evita creşterea disparităţilor interne, investiţiile vor fi concentrate în oraşe care acţionează ca poli regionali şi/ sau locali de creştere şi iradiază dezvoltare în zonele adiacente, acordând prioritate polilor de creştere localizaţi în regiunile şi judeţele cu un nivel de dezvoltare mai scăzut în termeni de PIB şi şomaj. Este esenţială sprijinirea oraşelor, pentru ca acestea să-şi îndeplinească funcţiile urbane, mai ales în cazul acelor oraşe polarizatoare, care au legături intense cu arealele înconjurătoare, a căror dezvoltare este dependentă de aceste oraşe. În acelaşi timp, nivelul de dezvoltare al unei regiuni este direct influenţat de nivelul de dezvoltare al oraşelor mari, prin multitudinea de funcţii de grad superior pe care acestea le îndeplinesc, acestea acţionând ca centre de creştere. În cadrul Axei prioritare 1, domeniul major de intervenţie „1.2. Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinte” sunt finanţate investiţii pentru creşterea eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe. Proiectul de fata – prin investiile pe care le vizeaza - se pliaza pe obiectivele specifice domeniului major de intervenţie 1.2: crearea de locuri de muncă şi promovarea coeziunii sociale, prin sprijinirea îmbunătăţirii eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe din România, în conformitate cu obiectivele Strategiei Europa 2020. Prin proiectul de fata se urmareste imbunatatirea calitatii vietii urbane prin sprijinirea imbunatatirii eficientei energetice a blocurilor de locuinte din municipiul Timisoara. Cresterea performantei energetice la blocurile de locuinte din municipiul Timisoara se va asigura prin realizarea unor lucrari de interventie care sa determine diminuarea consumurilor energetice pentru incalzirea apartamentelor, in conditiile asigurarii si mentinerii climatului termic interior, prin limitarea pierderilor de caldura catre mediul exterior precum si ameliorarea aspectului urbanistic al localitatii. Investiţiile în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe vor contribui la reducerea sărăciei energetice (fuel poverty) în România, prin reducerea costurilor cu încălzirea populaţiei, în special a

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 14 din 33

celor cu venituri reduse, ceea ce va ajuta la îmbunătăţirea puterii de cumpărare a categoriilor sociale defavorizate. Acest domeniu major de intervenţie va contribui la coeziunea socială, acordând o atenţie deosebită grupurilor vulnerabile ale populaţiei cu venituri mici. Implementarea măsurilor de eficienţă energetică în blocurile de locuinţe va duce la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale populaţiei, prin:

• Imbunatatirea conditiilor de confort termic interior • Reducerea pierderilor de caldura si a consumurilor energetice • Reducerea costurilor de intretinere pentru incalzire si apa calda de consum; • Reducerea emisiilor poluante generate de producerea, transportul si consumul de energie.

Prin solutiile identintificate la nivelul proiectului se creaza premise pt atingerea unor indicatori ce sustin obiectivele primordiale ale domeniului major de interventie 1.2:

• Nr. de apartamente reabilitate pentru creşterea eficienţei energetice : 75 • Economie de energie termica – 530.869,50 kWh/an

Obiectivele specifice, din cadrul proiectului, constau in realibilitarea termica a imobilelor:

Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, BL. 54)

3.2.2 Contextul proiectelor

1. Proiect 1: „Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, BL. 54” 1.1 Regimul de înălţime Regimul de inaltime al blocului de locuinte este : S+P+4E. Imobilul are un regim de inaltime S+P+4E, are 6 scari de acces si 75 de apartamente din care:

- 6 apartamente cu o camera

- 6 apartamente cu 2 camera

- 56 apartamente cu 3 camere

- 7 apartamente cu 4 camere

Imobilul este situat pe strada Maresal Constantin Prezan, fosta strada Lidia, nr. 91-101, BL. 54, avand

urmatoarele extrase: CF 407165-C1, CF 412443-C1, CF 414233-C1, CF 415482-C1, CF 425787-C1, CF

408277-C1.

1.2 Stadiul actual de reabilitare termică a blocului Starea tehnica, din punctul de vedere al asigurarii cerinţelor esenţiale de calitate in constructii REZISTENŢĂ si STABILITATE

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 15 din 33

Imobilul cu regim de inaltime S+P+4E are structura de rezistenta din panouri mari prefabricate. Dispunerea pereţilor este in sistem celular avand travei de 5.4,3.6,3,2.4 m si deschideri de 5.4 m. Parterul are tot destinatia de locuinţe. b. Fundaţii Infrastructura este alcătuită din pereţii de subsol avand 20 cm grosime, iar fundapa este continuă din beton turnat monolit. c. Structura Pereţii exteriori sunt din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm). Pereţii interior sunt panouri mari prefabricate de 14 cm grosime. Planşeele sunt din panouri mari de 13 cm din beton armat prefabricat. Scările sunt cu 2 rampe, respectiv o rampa din beton armat prefabricat. Acoperişul este de tip şarpanta. d. Condiţii de fundare Terenul de fundare este constituit din nisipuri fine prafoase, nisipuri fine si mijlocii de grosime minim 6 m. Nivelul apei este ridicat (1-2 m) fata de CTN. Nu se observă degradări care sa aiba drept consecinţa reducerea capatitatii portante a structure, cauzate de tasari diferenţiate sau de efectele unei seisme petrecute pe durata existentei construcţiei. Construcţia se prezintă în stare bună şi nu prezintă defecte care i-ar putea afecta rezistenta si stabilitatea SIGURANŢA ÎN EXPLOATARE Cerinţa de siguranţă în exploatare presupune protecţia utilizatorilor în timpul exploatării unei clădiri şi are în vedere următoarele condiţii tehnice de performanţă: Siguranţa circulaţiei pietonale Siguranţa circulaţiei cu mijloace de transport mecanizate Siguranţa cu privire la riscuri provenite din instalaţii Siguranţa în timpul lucrărilor de întreţinere Siguranţa la intruziuni şi efracţii PROTECŢIA TERMICĂ, HIDROFUGĂ ŞI ECONOMIA DE ENERGIE a. Orientarea faţă de punctele cardinale Artera principală pe care se găseşte imobilul are forma aproximativ rectilinie având orientarea faţă de punctele cardinale de la Est - Vest. b. Anvelopa - Aspect exterior Faţada principala este realizata cu accente locale cu placaj din cărămidă aparenta. Fata prezintă desprinderi ale betonului in zonele de monolitizare.Faţada posterioara este realizata cu accente locale cu placaj din cărămidă aparenta, respectiv cu finisaj strop. Fata prezmta desprinderi ale betonului in zonele de monolitizare. Faţadele laterale sunt realizate cu accente locale cu placaj din cărămidă aparenta. Prezintă desprinderi ale betonului in zonele de monolitizare. Finisajele interioare: la casa scării pereţii sunt tencuiti si gletuiti si zugrăviţi cu zugrăveli pe baza de var, pardoseala in casa scării este de tip mozaic. Pardoseaua subsolului este de tip beton sclivisit, pereţii subsolului sunt nefinisati. Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost iniţial din lemn cu geam din 2 foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei a fost înlocuita cu tamplarie PVC sau aluminiu cu geam termoizoiant. Usa principala si secundara de acces in clădire sunt din tamplarie metalica. Imobilul are 95 balcoane. Pereţii exteriori sunt realizaţi din panuri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm) avand stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA 12 cm si strat exterior d

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 16 din 33

Termoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton. Punţi termice mai apar si la zonele de monolitizare intre panouri. Acoperişul este de tip şarpanta. Invelitoarea este din ţigla. Starea termica a şarpantei este fara degradari vizible si fara infiltartii. Nu au fost realizate reparaţii ale şarpantei in ultimii ani. Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata. Planseul peste subsol nu este prevăzut cu termoizolatie. Tamplarii: usa principala si secundara de acces in clădire sunt din tamplarie metalica. Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost iniţiala din lemn cu geam din 2 foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei a fost înlocuita cu tamplarie PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Aria totala a tamplariei (ferestrelor) exclusiv cele de la balcoane este de 345.6 mp, iar aria totala a tamplatiei fara geam termoizolant, (exclusiv cele de la balcoane) este de 44.64 mp. In prima etapa dupa preluarea apartamentelor de către locatari aceştia au inceput închiderea balcoanelor si logilor cu tamplarie metalica si geam simplu, aceasta constitutuind o metoda in anîi 80-90. Ulterior aceste tamplarii au fost înlocuite, cu tamplarii din PVC sau aluminiu cu geam termopan. Totuşi închidearea balcoanelor a creat un aspect eterogen al faţadelor datorate in principal diverselor tipodimensiuni folosite. Imobilul are 95 balcoane. Aria totala a tamplariei necesare in varianta ca toate balcoanele/ logile ar fi inchise este 898 mp. Aria necesara de tamplarie pentru închiderea tuturor balcoanelor este: 527 mp. Finisajele interioare care delimiteaza anvelopa. La casa scării pereţii sunt tencuiti si gletuiti si zugrăviţi cu zugrăveli pe baza de var, pardoseala in casa scării este de tip mozaic. Pardoseaua subsolului este de tip beton sclivisit, pereţii subsolului sunt nefinisati. Anvelopa clădirii nu respectă prevederile normelor actuale de rezistenţă termică a elementelor 1.3 Numărul de apartamente cu destinaţie locuinţă, spaţii comerciale sau spaţii cu altă destinaţie decât locuinţă per bloc (cu indicarea clară dacă toate fac obiectul proiectului sau se exclud spaţiile comerciale de la parter)

• 75 apartamente de locuit; • Spatiile comerciale existente in bloc (un spatiu comercial) vor suporta cheltuielile de

reabilitare in procent de 100%. Cota din cheltuielile eligibile ce revine proprietarilor de spatii comerciale pentru acest bloc este de 1,672904%.

1.4 Numărul şi proporţia proprietarilor care sunt de acord cu lucrările de reabilitare termică propuse

• 70 familii/proprietari • 94,59% din total proprietari

1.5 Tipul de lucrari de reabilitare propuse pentru fiecare bloc Izolarea termică a pereţilor exterior (exceptând pereţii de la rosturi), inclusive a parapeţiilor de la logii, balcoane şi a aticului, cu termosistem cu polistiren expandat ignifugat de faţadă cu grosimea de 10 cm, polistiren extrudat fa soclu. Cerinţe minime de calitate şi caracteristici ale materialelor folosite: Polistiren expandat ignifugat (EPS) - pentru camp curent faţada opaca: Efortul de compresiune a plăcilor la o deformaţie de 10% - CS (10) - min. 80 kPa Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe - TR - min. 120 kPa Polistiren extrudat ignifugat (XPS) -10 cm pentru soclu. Vată minerală bazaltică (MW):

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 17 din 33

Rezistenţa la compresiune sau efortul la compresiune a plăcilor la o deformaţie de 10% - CS (1 O/Y) - min. 30 kPa Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe - TR - min. 10 kPa Spumă poliuretanică rigidă ignifugată (PUR): Rezistenţa la compresiune sau efortul la compresiune a plăcilor ia o deformaţie de 10% - CS (10/Y) - min. 140 kPa Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe - TR - min. 200 kPa Operaţii de pregătire a suprafeţelor conform caiete/or de sarcini: Localizarea şi înlăturarea porţiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segregat sau cu alte degradări; înlăturarea tencuielilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. şi a placărilor ceramice; Rectificarea tencuielii şi a suprafeţelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; Efectuarea străpungerilor necesare instalaţiilor (hote, aer condiţionat, coşuri central termice); Încheierea lucrărilor de reparaţii sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre, uşi) precum şi a izolaţiei hidrofuge a terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice.

1.6 Gradul de reducere a consumului de energie pentru incalzire. • se va asigura o economie anuala de energie pentru incalzire de 60,8% Valori sumarizate Tabelar :

Nr. crt.

Supr af

utila

Adresa Nr. de aparta mente reabilit

ate

Consumul de energie

pentru incalzire EXISTENT

Consumul de energie

pentru incalzire PROPUS

Economie de energie

termica TOTAL

Economie de energie

termica TOTAL

EFICIENTA CLADIRE

1 mp Nr. kWh/an kWh/an kWh/an kWh/m2an % 5080 Strada

Maresal Constan

tin Prezan, nr. 91- 101,

BL. 54

75 666.587,50 310.288,90 356.298,60 102,50 60,8

Prezentul proiect se integreaza in cadrul Cererii de finantare din perspectiva beneficiarilor vizati – familii cu un venit mediu sub 350 Euro/ luna. De asemenea, din perspectiva arealului geografic, proiectul se integreaza in cadrul Cererii de finantare prin faptul ca se implementeaza in Municipiul Timisoara, zona strada Maresal Constantin Prezan, zona in care se vor reabilita si alte blocuri care fac obiectul altor cereri de

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 18 din 33

finantare. Prezentul proiect nu face parte/ nu se constituie ca parte componenta a unei initiative complexe de investitii a Municipiului Timisoara.

NU sunt iniţiative complexe / proiecte care depind de realizarea proiectului care face obiectul cererii de finanţare

3.2.3 Potenţialii beneficiari ai proiectelor Grupul tinta direct identificat este reprezentat de locuitorii Municipiului Timisoara, care

locuiesc sau isi desfasoara activitatea in cadrul blocurilor vizate de proiect, si care vor beneficia direct de lucrarile de reabilitare termica ce se vor efectua. Conditiile noi, create prin proiect, vor avea un impact direct asupra acestora, cu rezultate in cresterea nivelului de trai, prin scaderea costurilor implicate de incalzire si canalizarea lor catre alte nevoi. Investiile in eficienta energetica a blocurilor de locuinte vor contribui la reducerea saraciei energetice (fuel poverty) in Romania, prin reducerea costurilor cu incalzirea populatiei, in special a celor cu venituri reduse, ceea ce va ajuta la imbunatatirea puterii de cumparare a categoriilor defavorizate. Beneficiarii indirecti ai proiectului sunt executantii de lucrari, ce se vor contracta in cadrul proiectului, furnizorii de materii prime, prestatorii de servicii din cadrul proiectului (i.e. proiectare, consultanta, audit, publicitate), furnizorii de servicii conexe (e.g. colectare deseuri etc.), diversi colaboratori ai operatorilor economici implicati, care prin diverse activitati au contact cu acestia. Beneficiarii finali ai proiectului sunt toti locuitorii Municipiului Timisoara, atat rezidenti cat si cei aflati in transit, care vor beneficia de locuinte reabilitate, cu „amprenta verde”, moderne, avand o estetica primitoare.

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 19 din 33

3.3. Calendarul activităţilor cererii de finantare

Nr. Crt. (Sub)Activitatea Responsabil Anul 1 Anul 2

Luna 1*

Luna 2

Luna 3

Luna 4

Luna 5

Luna 6

Luna 7

ACTIVITĂŢI DERULATE ÎNAINTEA SEMNĂRII CONTRACTULUI DE FINANŢARE

Activ. 1 1. Realizarea dosarului de finantare

Ana Georgiu – consilier – UAT Timisoara

16 .1

1. 20

12

30 .0

5. 20

13

10 .0

9. 20

14

Subactiv. 1.1

Achizitia serviciilor de elaborare a dosarului de finantare

Ana Georgiu – consilier – UAT Timisoara

16 .1

1. 20

12

24 .0

1. 20

13

Subactiv. 1.2.1

Elaborarea dosarului de finantare (CF)

Reprezentant legal SC SIAB Development SRL

16 .0

2. 20

13

30 .0

5. 20

13

10 .0

9. 20

14

Subactiv. 1.2.2

Elaborarea dosarului de finantare (PT, RAE, DALI, PT + DE)

SC DEZVOLTARE DM.RO SRL UAT Timisoara

16 .0

2. 20

13

30 .0

5. 20

13

10 .0

9. 20

14

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 20 din 33

Nr. Crt. (Sub)Activitatea Responsabil Luna 1

Luna 2

Luna 3

Luna 4

Luna 5

Luna 6

Luna 7

Luna 8

Luna 9

Luna 10

Luna 11

Luna 12

ACTIVITĂŢI DERULATE DUPA SEMNAREA CONTRACTULUI DE FINANŢARE

Activ. 1 Managementul de proiect

Manager de proiect, echipa de implementare

Subactiv. 1.1

Constituirea echipei de proiect, identificarea mecanismelor de lucru

Manager de proiect, echipa de implementare

Subactiv. 1.2

Monitorizarea, evaluarea, raportarea si auditul

Manager de proiect, Asistent de proiect, Expert tehnic, Expert financiar, echipa de implementare

Activ. 2 Achizitiile din cadrul proiectului

Responsabil achizitii, manager de proiect, responsabil financiar, echipa de implementare

Activ. 3 Demararea lucrarilor de interventie la obiectivele vizate prin proiect

Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, Manager proiect, echipa de implementare, responsabil legal executant lucrari de interventie

Subactiv. 3.1.

Executia lucrarilor de interventie la obiectivele

Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, Manager proiect, responsabil tehnic, echipa de implementare,

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 21 din 33

vizate in proiect responsabil legal executant lucrari de interventie

Subactiv. 3.2.

Monitorizarea derularii lucrarilor de interventie la obiectivele vizate in proiect

Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, Manager proiect, responsabil tehnic, echipa de implementare

Activ. 4 Publicitatea proiectului

Asistent de proiect, Manager proiect, echipa de implementare

Activ. 5 Audit energetic la finalizarea lucrarilor

Firma care va fi contractata

*) Anul 1, luna 1 = luna în care s-a realizat prima activitate/ subactivitate din cadrul proiectului. OBS: ** se va detalia cu ultimul an de implementare a activitatilor cererii de finantare, ex n =2, anul 2. Nu se vor inlocui cu anul si luna calendaristica decat pentru activitatile derulate inaintea semnarii contractului de finantare. Subactivitatile trebuie sa fie in stransa corelare cu activitatile si trebuie sa fie cat mai conc

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 22 din 33

3.4. Durata de implementare a activitatilor prevazute in cererea de finantare

Durata proiectului este de 12 luni de zile de la data semnarii Contractului de finantare POR.

3.5. Indicatori

Beneficiarul este obligat ca, în termen de maxim 30 (treizeci) zile lucrătoare de la semnarea contractului (lor) de lucrări, să notifice OI privind completarea secţiunii 3.5. din Cererea de finanţare cu locurile de muncă temporare sau/ permanente, menţinute şi/sau nou create, pe perioada de execuţie a lucrărilor şi/ sau perioda de implementare a activitatilor prevazute in cererea de finantare.

INDICATORI Valoare la începutul perioadei de implementare

Valoare la sfârşitul perioadei de implementare

Rezultat imediat (direct)

Nr. de apartamente reabilitate pentru creşterea eficienţei energetice

0 75

Consum de energie pentru incalzire (KWh/mp/an)

181,10 84,30

Proiectul 1 („Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, BL. 54”)

181,10 84,30

Economie de energie termica (GWh/an)

0 447,582

Proiectul 1 („Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, BL. 54”)

0 447,582 

Eficienta (medie) dupa reabilitare (%)

0 53,40

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 23 din 33

3.6. Sustenabilitatea investitiilor

Conceptul de sustenabilitate se referă la o formă de dezvoltare care răspunde nevoilor actuale fără a compromite posibilitatea generaţiilor viitoare de a-şi satisface propriile cerinţe. Este menită să îmbunătăţească condiţiile de viaţă ale indivizilor prezervând mediul în care trăiesc pe termen scurt, mediu şi – mai ales – pe termen lung. Obiectivul este atingerea unei dezvoltări care să fie eficientă din punct de vedere economic, care să respecte mediul social şi care să fie durabilă din punct de vedere al mediului înconjurător. Investiile in eficienta energetica a blocurilor de locuinte vor contribui la reducerea saraciei energetice (fuel poverty) in Romania, prin reducerea costurilor cu incalzirea populatiei, in special a celor cu venituri reduse, ceea ce va ajuta la imbunatatirea puterii de cumparare a categoriilor defavorizate. Asa cum rezulta si din Proiectul tehnic proiectul propus este perfect sustenabil, investitiile in eficienta energetica avand un impact direct, exprimat in economii de energie de peste 40%. Proiectul este sustenabil prin insasi specificul obiectivelor propuse. Prin solutiile identificate se realizeaza Investiile in eficienta energetica a blocurilor prin apel la tehnologii cu mare durabilitate/rezistenta in timp, si delor intruzive pentru mediul inconjurator. Astfel, proiectul o data finalizat furnizeaza imobile de locuinte ce nu mai necesita interventii ulterioare, avand 0 costuri de intretinere pentru investitia data.

3.7. Informare şi publicitate

Scopul acestei activitati este reprezentat de asigurarea vizibilitatii proiectului si a finantatorului. Strategia acestei activitati se va concretiza printr-o serie de actiuni: pe de-o parte Primaria Municipiului Timisoara va achizitiona servicii de publicitate - in scopul unei informari si publicitati eficiente, pe de alta parte va intreprinde actiuni proprii. Se va asigura publicitatea proiectului si a Programului Operational Regional POR 2007 – 2013, prin urmatoarele actiuni:

• Se va publica un anunt de presa in media regionala, la inceputul proiectului, respectiv un anunt in media regionala si nationala la finalul proiectului; anunturile vor contine informatii referitoare la proiect, la rezultatele acestuia, la program si finantator, in concordanta cu regulile de identitate vizuala specifice Programului Operational Regional 2007 – 2013.

• Se va amplasa la sediul Primariei Municipiului Timisoara, pe toata perioada, un panou continand informatii despre proiect si despre finantator;

• Se va realiza un o pagina web in cadrul websiteului Primariei Municipiului Timisoara care va contine informatii despre proiect si finantator, un link catre website-ul Instrumentelor Structurale in Romania, respectandu-se toate regulile de vizibilitate impuse de Manualului de Identitate Vizuala Regio;

• Se va asigura publicitatea proiectului si a Programului Operational Regional POR 2007 – 2013 prin amplasarea de autocolante pe elementele reabilitate in proiect, acolo unde este posibil (e.g. usi intrare blocuri samd)

• Se vor monta panouri de informare temporare pe toata durata de implementare a proiectului la locatiile vizate (3 m x 2 m);

• Se vor monta panouri permanente – dupa finalizarea proiectului - la toate locatiile vizate; panourile vor fin confectionate conform Manualului de Identitate Vizuala Regio.

Responsabili: echipa de implementare proiect va fi responsabila pentru toate actiunile specifice de publicitate a proiectului, precum si de respectarea conditiilor de identitate vizuala. Rezultat: publicitate asigurata proiectului

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 24 din 33

Locatia: la sediul firmei de consultanta contractate, respectiv sediul Primariei Municipiului Timisoara; Resurse utilizate: resurse umane si resurse materiale (sediul si dotarile firmei). Durata: publicitatea va fi asigurata pe intreaga perioada de implementare a proiectului. Dupa finalizarea proiectului vor fi montat panouri permantente, in acord cu prevederile Manualului de Identitate Vizuala Regio.

Activitatea de informare şi publicitate Durata estimată / Perioada de

desfăşurare Costuri estimate

(lei) 1 anunt de presa in media regionala la

inceputul proiectului 1 zi/ Prima luna de implementare ;

700,00

1 anunt de presa in media regionala si nationala la finalul proiectului

1 zi/ ultima luna de implementare 700,00

1 panou continand informatii despre proiect si despre finantator, postat la

UAT Timisoara

Pe toata durata de implementare a proiectului

1.000,00

1 subpagina web in cadrul websiteului UAT Timisoara

Pe toata durata de implementare a proiectului

0,00

2 panouri de informare temporara Pe toata durata de implementare a

proiectului 1.000,00

1 panou permanent – dupa finalizarea proiectului

Dupa implementarea proiectului, Permanent

1.438,71

Total 4.838,71

3.8. ACHIZIŢIILE PUBLICE

Achiziţii publice demarate/ efectuate până la depunerea cererii de finanţare

Nr. crt. Obiectul contractului

Valoarea contractului (Lei,

fara TVA)

Data începerii

procedurii

Data finalizării procedurii

Procedura urmată

1 Achizitie servicii de consultanta pentru scrierea cererii de finantare

67.156,48 – pentru 56 blocuri

16.11.2012 24.01.2013 Achizitie directa

3.597,66- pentru 1 bloc cu 3 tronsoane (corespunzand la valoarea pentru 3 blocuri)

Achiziţii publice preconizate după depunerea cererii de finanţare

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 25 din 33

Nr. crt. Obiectul contractului

Valoarea estimată a contractului

(Lei)

Data estimativă a

începerii procedurii (ex: sem. /

anul 1)

Data estimativă a finalizării procedurii

(ex:sem. I/ anul 1)

Procedura propusă

2 Achizitii servicii de consultanta management de proiect

9.208,30 din care: 7.481,02 – eligibil, servicii de consultanta pentru implementarea proiectului 127,27- neeligibil, servicii de consultanta pentru implementarea proiectului 1600,00 – neeligibil, cheltuieli pentru organizarea procedurilor de achizitii publice

Luna 1 de implementare a proiectului

Luna 2 de implementare a proiectului

Achizitie directa

3 Achizitii servicii de asistenta tehnica – servicii de supraveghe re a santierului

Total 16.808,93 din care: 8000,00 din care: 7.865,55 – eligibil, include servicii de dirigentie de santier 134,45 – neeligibil, include servicii de dirigentie de santier

Luna 2 de implementare a proiectului

Luna 4 de implementare a proiectului

Achizitie directa

Servicii de dirigentie de santier

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 26 din 33

Servicii de asistenta tehnica proiectare

8.808,93 din care: 8.662,19 – eligibil, include servicii de asistenta tehnica proiectare 146,74 – neeligibil, include servicii de asistenta tehnica proiectare

Luna 2 de implementare a proiectului

Luna 4 de implementare a proiectului

Achizitie directa

4 Servicii de realizare audit energetic

3.656,56 din care 3.537,93 – eligibil, include auditul energetic de la finalizarea lucrarilor de reabilitare 118,63 – cheltuieli diverse si neprevazute – cheltuieli neeligibile

Luna 4 de implementare a proiectului

Luna 5 de implementare a proiectului

Achizitie directa

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 27 din 33

5 Achizitii de lucrari de interventii

1.205.325,75 (Lucrari + organizare santier + cheltuieli diverse si neprevazute) din care: Lucrari total: 1.120.595,00 – din care: Lucrari eligibile 1.101.848,52 Lucrari neeligibile 18.746,48 Organizare de santier total: 28.701,00 – din care: Organizare santier eligibil 28.220,86 Organizare santier neeligibil 480,14 56.029,75 – cheltuieli neeligibile – cuprind cheltuieli diverse si neprevazute aferente lucrarilor de interventii

Luna 2 de implementare a proiectului

Luna 4 de implementare a proiectului

Cerere de oferta

6 Achizitii servicii de publicitate

4.838,71din care: 4.757,76 – eligibil 80,95 - neeligibil

Luna 1 de implementare a proiectului

Luna 2 de implementare a proiectului

Achizitie directa

Achizitiile publice derulate sau care se vor derula ca o singura procedura pentru toate proiectele componente ale cererii de finantare se vor evidentia in tabel, cu mentiuni corespunzatoare.

INFORMAŢII PRIVIND ELABORAREA DOCUMENTAŢIEI DE AVIZARE A LUCRĂRILOR DE INTERVENŢII

Data lansării procedurii de achiziţie pentru elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii Nu este cazul Data elaborării documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii Septembrie 2014

Data ultimei actualizări a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii Septembrie 2014

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 28 din 33

4. FINANŢAREA PROIECTELOR

4.1. Bugetul CERERII DE FINANŢARE

Nr. crt Denumirea capitolelor şi subcapitolelor

CHELTUIELI NEELIGIBILE, inclusiv TVA

CHELTUIELI ELIGIBILE TOTAL ELIGIBIL TOTAL Baza TVA eligibila

1 2 3 4 5 6=4+5 7

1 Cap.1 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

1.1 Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii 12.45 589.96 141.59 731.55 744.00

1.2 Proiectare şi inginerie 147.10 6,972.54 1,673.41 8,645.95 8,793.05

1.3 Consultanţă 6,602.92 7,481.02 1,795.44 9,276.46 15,879.38

1.4 Asistenţă tehnică 348.68 16,527.73 3,966.66 20,494.39 20,843.07

TOTAL CAPITOL 1 7,111.15 31,571.25 7,577.10 39,148.35 46,259.50

2 Cap.2 - Cheltuieli pentru investiţia de bază

2.1 Construcţii şi instalaţii 23,245.63 1,101,848.52 264,443.65 1,366,292.17 1,389,537.80

2.1.1 Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54)

23,245.63 1,101,848.52 264,443.65 1,366,292.17 1,389,537.80

TOTAL CAPITOL 2 23,245.63 1,101,848.52 264,443.65 1,366,292.17 1,389,537.80

3

3.1 Organizarea de şantier 595.37 28,220.86 6,773.01 34,993.87 35,589.24

3.1.1 Construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier 387.93 18,388.15 4,413.16 22,801.31 23,189.24

3.1.2 Cheltuieli conexe organizării de şantier 207.44 9,832.71 2,359.85 12,192.56 12,400.00

3.2 Cote legale 0.00 0.00 0.00 0.00 0.00

TOTAL CAPITOL 3 595.37 28,220.86 6,773.01 34,993.87 35,589.24

4

4.1 Informare şi publicitate 100.38 4,757.76 1,141.86 5,899.62 6,000.00

TOTAL CAPITOL 4 100.38 4,757.76 1,141.86 5,899.62 6,000.00

5 Cap.5 – Alte cheltuieli neeligibile

5.1 Alte cheltuieli neeligibile, inclusiv diverse şi neprevăzute 69,476.89 0.00 69,476.89

TOTAL CAPITOL 5 69,476.89 0.00 69,476.89

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 29 din 33

TOTAL GENERAL 100,529.42 1,166,398.39 279,935.62 1,446,334.01 1,546,863.43

Detalierea cheltuielilor neeligibile:

Nr. crt

Denumirea capitolelor şi subcapitolelor

CHELTUIELI NEELIGIBILE, inclusiv TVA

CHELTUIELI ELIGIBILE TOTAL ELIGIBIL TOTAL

Baza TVA eligibila

1 2 3 4 5 6=4+5 7

1 Cap.1 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

1.1 Obtinere avize, acorduri, autorizatii 12.45 12.45

1.1.1 Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54) 12.45 12.45

1.2 Proiectare şi inginerie 147.10 147.10

1.2.1 Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54) 147.10 147.10

1.3 Consultanţă 6,602.92 6,602.92

Consultanta scriere cerere de finantare 4,461.10 4,461.10

1.3.1.1 Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54) 4,461.10 4,461.10

Organizarea procedurilor de achizitie publica 1,984,00 1,984,00

1.3.2.1 Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54) 1,984,00 1,984,00

Consultanta implementare – cota neeligibile 157.82 157.82

1.3.1. Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54) 157.82 157.82

1.4 Asistenţă tehnică 348.68 348.68

1.4.1 Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54) 348.68 348.68

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 30 din 33

TOTAL CAPITOL 1 7,111.15 7,111.15

2 Cap.2 - Cheltuieli pentru investiţia de bază

2.1 Construcţii şi instalaţii 23,245.63 23,245.63

2.1.1 Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54) 23,245.63 23,245.63

TOTAL CAPITOL 2 23,245.63 23,245.63

3 Cap.3 - Cheltuieli privind organizarea de şantier

3.1 Organizarea de şantier 595.37 595.37

3.1.1 Construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier

387.93 387.93

3.1.1. 1

Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54)

387.93 387.93

3.1.2 Cheltuieli conexe organizării de şantier 207.44 207.44

3.1.2. 1

Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54)

207.44 207.44

TOTAL CAPITOL 3 595.37 595.37

4 Cap.4 - Cheltuieli pentru informare şi publicitate

4.1 Informare şi publicitate 100.38 100.38

4.1.1 Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54)

100.38

100.38

TOTAL CAPITOL 4 100.38 100.38

5 Cap.5 – Alte cheltuieli neeligibile

5.1 Alte cheltuieli neeligibile, inclusiv diverse şi neprevăzute

69,476.89 69,476.89

5.1.1. Proiectul 1 (Strada Maresal Constantin Prezan, nr. 91-101, bl. 54)

69,476.89 69,476.89

TOTAL CAPITOL 5 69,476.89 69,476.89

TOTAL GENERAL 100,529.42 100,529.42

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 31 din 33

4.2. SURSE DE FINANŢARE

Prezentaţi detalierea surselor de finanţare, conform tabelului:

NR. CRT. SURSE DE FINANŢARE VALOARE

I Valoarea totală a cererii de finantare, din care :

1,546,863.43

a. Valoarea neeligibilă, inclusiv TVA aferent 100,529.42

b. Valoarea eligibilă 1,446,334.01

II Contribuţia proprie, din care : 679,063.03

a. Contribuţia solicitantului la cheltuieli eligibile*

578,533.61

b. Contribuţia solicitantului la cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA aferent*

100,529.42

III ASISTENŢĂ FINANCIARĂ NERAMBURSABILĂ SOLICITATĂ

867,800.40

*(inclusiv contributia Asociatiei de proprietari)

5. CERTIFICAREA CERERII DE FINANŢARE Confirm că informaţiile incluse în această cerere şi detaliile prezentate în documentele anexate sunt corecte şi asistenţa financiară pentru care am aplicat este necesară proiectelor de mai sus pentru a se derula conform descrierii.

De asemenea, confirm că nu am la cunoştinţă nici un motiv pentru care proiectele ar putea să nu se deruleze sau ar putea fi întârziate.

Înţeleg că dacă cererea de finanţare nu este completă cu privire la toate detaliile şi aspectele solicitate, inclusiv această secţiune, ar putea fi respinsă.

Prezenta cerere a fost completată având cunoştinţă de prevederile Codului Penal.

Data:11.09.2014

Prenumele şi numele

DIACONU A. DAN-AUREL

Semnătura

Atasament: hcl_438_anexa02.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. / 2014

SURSE DE FINANŢARE

NR. CRT.

SURSE DE FINANŢARE VALOARE

I Valoarea totală a cererii de finanţare, din care : 1.546.863,43

a. Valoarea neeligibilă, inclusiv TVA aferent 100.529,42

b. Valoarea eligibilă 1.446.334,01

II Contribuţia proprie, din care : 679.063,03

a. Contribuţia solicitantului la cheltuieli eligibile* 578.533,61

b. Contribuţia solicitantului la cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA aferent* 100.529,42

III ASISTENŢĂ FINANCIARĂ NERAMBURSABILĂ SOLICITATĂ 867.800,40

ŞEF SERVICIU IOAN ZUBAŞCU

Atasament: hcl_438_ref.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014- /

REFERAT

privind aprobarea cererii de finanţare şi a cheltuielilor aferente proiectului „ Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii

cu un venit mediu sub 350 de euro/lună” În vederea respectării priorităţilor europene şi naţionale, Primăria Municipiului Timişoara a demarat procedura pentru elaborarea proiectelor finanţate în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.2. „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe”, respectiv a cererilor de finanţare aferente acestor proiecte.

Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului, pentru proiectele care solicită finanţare în cadrul Axei prioritare 1 a Programului Operaţional Regional (POR) 2007-2013, „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.2. „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe”, un proiect poate fi considerat eligibil şi conform, adică poate fi co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare (FEDR), dacă îndeplineşte toate criteriile impuse de ghid.

În conformitate cu Secţiunea II din Ghidul solicitantului – cap.II.1.2 Criteriile privind conformitatea administrativă şi eligibilitatea cererii de finanţare şi a proiectelor individuale ce o compun, este necesară aprobarea cererii de finanţare şi a cheltuielilor aferente, prin Hotărâre a Consiliului Local.

Drept urmare, propunem aprobarea cererii de finanţare, Anexa nr.1, necesare realizării proiectului „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 350 de euro/lună”, având un buget total în cuantum de 1.546.863,43 lei.

De asemenea, propunem co-finanţarea proiectului cu suma de 578.533,61 lei, reprezentând cota de 40% din costurile eligibile, finanţarea tuturor costurilor neeligibile inclusiv cele suplimentare, conform Anexei nr.2 şi asigurarea resurselor financiare necesare implementării optime a proiectului, în condiţiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din fonduri europene

Primarul Municipiului Timişoara, este persoana mandatată să semneze contractul de finanţare a proiectului " Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 350 euro/lună".

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU CONSILIER

IOAN ZUBAŞCU ADRIAN HUMĂ SERVICIUL JURIDIC

SECRETAR, IOAN COJOCARI

Red/Dact A.H. Ex.1